Všeobecné obchodní podmínky e-shopu PREenergo, a.s.
Všeobecné obchodní podmínky společnosti PREenergo, a.s., se sídlem Praha 10, Na Hroudě 2149/19, PSČ 100 00, IČO: 25677063, spisová značka B 5433 vedená u Městského soudu v Praze, emailový kontakt: centrum.sluzeb@pre.cz, telefonní kontakt: 267 053 465 (dále jen „Prodávající“).
1. Všeobecná ustanovení
- Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) platí pro nákup v internetovém obchodě Prodávajícího provozovaném na internetové adrese eshop.preenergo.cz (dále jen „Internetový obchod“ nebo „e-shop“) a byly zpracovány dle zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „OZ“) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů.
- Kupujícím je osoba, která v Internetovém obchodě směřuje jednáním k uzavření kupní smlouvy (případně jiné smlouvy s ohledem na povahu plnění), (dále jen „Smlouva“) s Prodávajícím nebo s ním Smlouvu již uzavřela (dále jen „Kupující“). Kupujícím může být spotřebitel nebo osoba odlišná od spotřebitele.
- Kupujícím spotřebitelem je Kupující, pokud je fyzickou osobou, která jedná mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání (dále jen „Kupující – spotřebitel“).
- Prodávající při uzavírání a plnění Smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
- Prodávající na svém e-shopu nabízí k prodeji zejména toto zboží: akumulační kamna, přímotopy, elektrické a plynové kotle, elektrokola, klimatizace, olejové radiátory, topné panely, ohřev vody, elektrokoloběžky, hlásiče, výrobky pro chytrou domácnost a jiné zboží a s ním spojené služby (dále jen „Zboží“).
- Ujednání odchylná od VOP je možné sjednat v konkrétní Smlouvě. Odchylná ujednání ve Smlouvě mají přednost před ustanoveními VOP.
- Ustanovení VOP jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a VOP jsou vždy vyhotoveny v českém jazyce.
- Znění VOP může Prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění VOP.
- Kamenným obchodem je provozovna Prodávajícího na adrese Jungmannova 28, 110 00 Praha 1 (dále jen „Obchod“).
2. Registrace
- Pro uskutečnění nákupu není nutné, aby se Kupující zaregistroval.
- V případě zájmu Kupujícího o registraci je nejprve nutné vyplnit e-mail a heslo do formuláře „Registrace nového uživatele“, který Kupující nalezne v hlavičce e-shopu.
- Při registraci na webové stránce e-shopu a při objednávání Zboží je Kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je Kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené Kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání Zboží jsou Prodávajícím považovány za správné.
- Po provedení první registrace může Kupující do svého vytvořeného profilu vstupovat již pouze pomocí zadání jména a hesla.
- Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení Prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
- Kupující je povinen chránit své přístupové údaje k uživatelskému účtu tak, aby nedošlo k jejich zneužití.
3. Zobrazení nabídky Zboží na e-shopu a uzavření Smlouvy
- Zboží na e-shopu je standardně řazeno abecedně dle svého celého názvu včetně případné služby, která je v souvislosti se Zbožím nabízena (nikoliv tedy jen podle továrního označení daného zboží). Uvedené základní řazení může být dle preference daného návštěvníka e-shopu změněno na zobrazení Zboží (a s ním související Služby) dle výše ceny (vzestupně, nebo sestupně).
- Prodávající na e-shopu neuvádí uživatelské recenze. Referenční projekty uvedené na internetových stránkách Prodávajícího https://www.pre.cz/preenergo záložka „Referenční projekty“ jsou podloženy konkrétními realizacemi a při nich pořízenými fotografiemi.
- Po vybrání všech požadovaných položek Kupující zkontroluje položky (Zboží) vložené do „Košíku“. Obsah „Košíku“ představuje položky, které byly vybrány. Kupující může použít slevový kupon, pokud se na dané Zboží vztahuje, a dále přejde do „Pokladny“. V dalším kroku je třeba zvolit způsob dopravy a platby. Následně jsou uvedeny informace o plátci - Kupujícím, které byly případně zadány při registraci. Tyto údaje je možné měnit, popřípadě upravit kliknutím na příslušný odkaz. Pod údaji o plátci je formulář pro zadání adresy příjemce. Adresa příjemce může být odlišná od adresy plátce – Kupujícího (možnost zaslání Zboží na jinou než fakturační adresu).
- Pokud jsou všechny požadované údaje vyplněny, může Kupující objednávku odeslat. Před odesláním objednávky je Kupujícímu umožněno zkontrolovat a změnit údaje, které do objednávky vložil. Kliknutím na tlačítko “Objednávka zavazující k platbě“ je objednávka závazně odeslána. Odeslání objednávky se považuje za takový úkon Kupujícího, který nepochybným způsobem identifikuje objednávané Zboží, kupní cenu, osobu Kupujícího, způsob úhrady kupní ceny, a je pro smluvní strany závazným návrhem Smlouvy. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři, seznámení se s těmito VOP na webové stránce e-shopu a potvrzení Kupujícího o tom, že se s těmito VOP seznámil.
- Smluvní vztah mezi Prodávajícím a Kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je Kupujícímu zaslána Prodávajícím elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty Kupujícího. Obsahem emailu s přijetím objednávky pro Kupujícího – spotřebitele je akceptace objednávky, VOP ve formátu pdf. a Vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy.
- Prodávající je v závislosti na charakteru obchodu, který není obvyklý (množství Zboží, výše ceny, náklady na přepravu apod.) oprávněn žádat Kupujícího o autorizaci/potvrzení objednávky ještě jiným vhodným způsobem (nad rámec potvrzení objednávky prostřednictvím objednávkového systému v e-shopu), např. telefonicky či písemně. Odmítne-li Kupující objednávku požadovaným způsobem autorizovat ve lhůtě 3 pracovních dnů, považuje se objednávka za neprovedenou. O této skutečnosti musí být Kupující bezodkladně písemně informován. Pokud Kupující objednávku potvrdí dodatečně, tj. poté, co byl informován o neprovedení objednávky, uzavře se nová objednávka na požadované plnění.
- Kupující bere na vědomí, že s ohledem na realizaci nákupů prostřednictvím e-shopu (a také v Obchodech Prodávajícího – viz čl. 1. odst. 9 VOP) a aktualizaci příslušných údajů na e-shopu se může stát, že Kupujícím objednané Zboží bude již vyprodáno (přestože na e-shopu je doposud uvedeno jako dostupné). V takovém případě bude Prodávající o této skutečnosti Kupujícího informovat bezodkladně poté, co tuto skutečnost zjistí a nabídne mu jiné alternativní řešení (prodloužení termínu dodání či jinou změnu objednávky). Kupující je v takovém případě vždy oprávněn odstoupit od Smlouvy (objednávky). Pokud nebude možno požadované Zboží z objektivních příčin dodat nebo nebude dosaženo dohody mezi Kupujícím a Prodávajícím o alternativním řešení dodávky ani ve lhůtě do 5 pracovních dnů, je Prodávající oprávněn objednávku zrušit (nebo odstoupit od Smlouvy, pokud již byla objednávka akceptována) písemným oznámením adresovaném Kupujícímu.
- Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání Smlouvy. Náklady vzniklé Kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením Smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí Kupující sám.
4. Cena Zboží a platební podmínky
- Kupující může zvolit jeden z následujících způsobů úhrady Zboží:
- Převodem - při zvolení tohoto způsobu budou Kupujícímu na e-mail zaslány platební údaje. Při platbě je nutné uvést variabilní symbol. Zboží bude odesláno po připsání částky na účet Prodávajícího. Po připsání částky na účet dochází k vystavení daňového dokladu a expedici Zboží.
- Bezhotovostně platební kartou. Po připsání částky na účet dochází k vystavení daňového dokladu a expedici Zboží.
- Hotově - tuto možnost je možné vybrat v případě výběru způsobu dopravy - „Osobní odběr“ v Obchodě nebo (zdarma nebo za poplatek uvedený na e-shopu) dobírkou u přepravní společnosti (PPL, TOPTRANS, Zásilkovna). Kupující uhradí Zboží při jeho odběru přímo v Obchodě případně u přepravní společnosti. Daňový doklad je vystaven a předán Kupujícímu v Obchodě spolu s převzetím Zboží, případně odchází spolu se Zbožím přepravní společností.
- V případě platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí Zboží. V případě platby převodem je kupní cena splatná do 14. dnů od uzavření Smlouvy a Zboží je odesláno (vydáno) až po připsání platby na účet Prodávajícího.
- Jakékoliv slevy poskytované Prodávajícím se nesčítají a nelze je kombinovat s jinými slevovými nabídkami, pokud není výslovně uvedeno jinak.
5. Způsob dopravy, dodací podmínky
- Kupující může zvolit jeden z následujících způsobů dopravy Zboží:
- Doručení prostřednictvím přepravní služby PPL, TOPTRANS, Zásilkovna
- Osobní odběr v Obchodě (na adrese Jungmannova 28, 110 00 Praha 1). V Obchodě je možné zaplatit Zboží hotově nebo platební kartou.
- Společně s kupní cenou je Kupující povinen zaplatit Prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním (doprava Zboží) Zboží ve smluvené výši, případně náklady spojené s platnou na dobírku. Tyto náklady budou Kupujícímu vždy sděleny před odesláním objednávky (uzavřením Smlouvy).
- Zboží, které je skladem, je standardně odesíláno do 3 pracovních dnů od potvrzení (akceptace) objednávky, pokud není na e-shopu uvedena jiná doba dodání. V případě, že Zboží není na skladě, bude Kupující kontaktován s uvedením dodací doby objednaného Zboží, případně s náhradním řešením.
6. Odstoupení od Smlouvy (zvláštní ustanovení pro Kupující – spotřebitele)
- Kupující - spotřebitel má dle § 1829 OZ právo bez udání důvodu odstoupit od Smlouvy do 14 dní ode dne převzetí Zboží. Oznámení o odstoupení od Smlouvy musí být Prodávajícímu odesláno v době uvedené v předchozí větě.
- Doporučujeme pro odstoupení od Smlouvy použít Vzorový formulář pro odstoupení, jenž tvoří přílohu těchto VOP.
- Odstoupení od Smlouvy je možné zaslat na emailovou adresu: centrum.sluzeb@pre.cz. Poštou na adresu Centrum služeb PRE, Jungmannova 28, 110 00 Praha 1, případně v odůvodněných případech na adresu sídla Prodávajícího.
- Kupující - spotřebitel Zboží zašle zpět bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy Prodávajícímu došlo odstoupení od Smlouvy. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud Kupující – spotřebitel odešle zboží zpět před uplynutím 14 dnů. Kupující – spotřebitel nese přímé náklady spojené s vrácením dodaného Zboží.
- V případě, že Kupující - spotřebitel dle odst. 1. tohoto článku VOP odstoupí od Smlouvy, vrátí Prodávající přijaté peněžní prostředky do 14 dnů od doručení oznámení o odstoupení, a to stejným způsobem, jakým je Prodávající od Kupujícího - spotřebitel přijal, pokud Kupující – spotřebitel neurčí jinak. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než mu bude Zboží vráceno nebo Kupující – spotřebitel doloží, že Zboží odeslal. Kupujícímu – spotřebiteli budou vráceny všechny přijaté peněžní prostředky včetně nákladů na dodání (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku Vámi zvoleného způsobu dodání, který je jiný než nejlevnější možný).
- Kupující – spotřebitel může vrátit Zboží osobně, popřípadě ho zaslat Prodávajícímu na adresu Obchodu. V případě zaslání Zboží zpět Prodávajícímu (v důsledku odstoupení od Smlouvy dle § 1829) nese Kupující náklady na vrácení Zboží.
- Zboží Kupující vrátí úplné, tj. včetně veškerého dodaného příslušenství, s kompletní dokumentací, nepoškozené, čisté, pokud možno včetně originálního obalu, ve stavu a hodnotě, v jakém Zboží převzal.
- Kupující – spotřebitel je oprávněn Zboží vyzkoušet ve 14denní lhůtě pouze v takovém rozsahu, aby se seznámil s jeho povahou, vlastnostmi a jeho funkčností s přihlédnutím k možnostem vyzkoušení Zboží, které by měl v Obchodě. Pokud bude vrácené Zboží poškozeno nad rozsah přiměřeného vyzkoušení, může být úměrně tomuto poškození (snížení hodnoty Zboží) snížena vrácená kupní cena daného Zboží.
- Nárok na úhradu škody vzniklé na Zboží je Prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku Kupujícího - spotřebitele na vrácení přijatých peněžních prostředků.
- Kupující – spotřebitel však není oprávněn odstoupit od Smlouvy dle § 1829 OZ (možnost vyzkoušení Zboží) v případě, že se Zbožím souvisela služba, kterou si Kupující rovněž se Zbožím objednal a tato služba (např. montáž) byla splněna s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy a Prodávající před uzavřením Smlouvy sdělil Kupujícímu - spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od Smlouvy (viz § 1837 písm. a), shodně Kupující - spotřebitel nemá právo odstoupit od Smlouvy o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči (viz § 1837 odst. l OZ).
- Je-li společně se Zbožím poskytnut Kupujícímu-spotřebiteli dárek, je darovací smlouva mezi Prodávajícím a Kupujícím - spotřebitelem uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od Smlouvy Kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a Kupující – spotřebitel je povinen spolu se Zbožím Prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
- Prodávající má právo od Smlouvy odstoupit, pokud je Kupující v prodlení s úhradou kupní ceny.
- V případě odstoupení Kupujícího od Smlouvy bude vystaven opravný daňový doklad.
- Odstoupení od Smlouvy z důvodu vad, je upraveno v následujícím čl. 7 VOP.
7. Odpovědnost za vady
- Kupující je povinen při převzetí Zboží od přepravce zkontrolovat, zda zásilka není poškozena. V případě poškození zásilky je nutné následně zkontrolovat obsah zásilky a zjistit, zda Zboží uvnitř zásilky nebylo dopravou poškozeno. V případě poškození obsahu zásilky je nutné na místě sepsat protokol o poškození zásilky se zástupcem přepravní firmy a o této skutečnosti bezodkladně informovat Prodávajícího.
- Prodávající odpovídá Kupujícímu, že Zboží při převzetí nemá vady.
- Prodávající odpovídá Kupujícímu - spotřebiteli, že v době, kdy Kupující - spotřebitel Zboží převzal:
- má sjednané vlastnosti, a chybí-li ujednání o takových vlastnostech, tak má takové vlastnosti, které Prodávající nebo výrobce popsal nebo které Kupující očekával s ohledem na povahu Zboží a na základě reklamy Zboží,
- se věc hodí k účelu, který pro její použití Prodávající uvádí nebo se obvykle používá,
- odpovídá jakosti nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze,
- je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
- vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Služba je považována za vadnou, pokud nemá vlastnostmi, které byly mezi stranami dohodnuty, nebo nemá obvyklé vlastnosti tak, aby bylo dosaženo sjednaného, nebo obvyklého účelu poskytnuté služby. V případě opravy věci je Kupující oprávněn uplatnit u Prodávajícího pouze ty vady opravy věci, které měla oprava již v okamžiku, kdy opravenou věc od Prodávajícího převzal. Specifika služby digitálního obsahu jsem uvedena níže.
- Projeví-li se vada v průběhu dvanácti měsíců od převzetí Zboží, má se v případě Kupujícího - spotřebitele za to, že Zboží bylo vadné již při převzetí.
- Na dodané Zboží poskytuje Prodávající Kupujícímu záruku za jakost určenou v záručním listu, ev. jiné dokumentaci výrobce. Nebude-li v záručním listu, ev. jiné dokumentaci, stanoveno jinak, poskytuje Prodávající na dodané Zboží záruku v délce 24 měsíců. Pokud se jedná o použité zboží, poskytuje Prodávající záruku v délce 12 měsíců.
- Kupující – spotřebitel je oprávněn vady služeb u Prodávajícího reklamovat po dobu 24 měsíců ode dne převzetí Zboží, se kterým byla spojena poskytnuta služba (díla), případně ve lhůtě 12 měsíců v případě opravy/úpravy použitého zboží.
- Prodávající, příp. výrobce Zboží vydá Kupujícímu – spotřebiteli nejpozději při převzetí věci potvrzení o záruce za jakost (záruční list) v textové podobě. Pokud není záruční list přiložen (v případech kdy je poskytována standardní záruka dle zákona), slouží jako záruční list doklad o koupi zboží – faktura. Záruční list musí být sepsán jasným a srozumitelným jazykem a musí obsahovat:
- údaj, že má Kupující – spotřebitel ze zákona právo vůči Prodávajícímu na bezplatnou nápravu a že toto právo není zárukou za jakost dotčeno, a
- označení věci, na niž se záruka vztahuje, obsah záruky, jméno a bydliště nebo sídlo poskytovatele záruky, postup k uplatnění práv ze záruky a podmínky záruky.
- Záruční list bude na vyžádání potvrzen na místě instalace/montáže, v Obchodě nebo po zaslání na adresu Obchodu (potvrzený záruční list bude zaslán zpět na adresu, která byla uvedena v objednávce (případně jinou uvedenou). Předložení záručního listu není podmínkou pro prokázání nákupu daného zboží např. při reklamaci.
- Odpovědnost Prodávajícího za vady Zboží se nevztahuje na:
- opotřebení způsobené obvyklým užíváním
- u Zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána
- u použitého Zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení
- na vadu, kterou Kupující sám způsobil
- pokud bylo Zboží poškozeno vnějšími událostmi (např. působením přírodních sil nebo trestnou činností apod.).
- Požádá-li o to Kupující - spotřebitel, potvrdí mu Prodávající v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění.
- Má-li věc vadu, může Kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může Kupující – spotřebitel požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu Zboží, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro Kupujícího - spotřebitele. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady.
- Prodávající odpovídá Kupujícímu také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací (služby související se Zbožím), která byla podle Smlouvy provedena Prodávajícím nebo na jeho odpovědnost. To platí i v případě, že byla-li montáž nebo instalace provedena Kupujícím – spotřebitelem a vada nastala v důsledku nedostatku v návodu, který k ní poskytl Prodávající nebo poskytovatel digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu, jde-li o Zboží s digitálními vlastnostmi.
- Je-li předmětem koupě Zboží s digitálními vlastnostmi, Prodávající zabezpečí, že budou Kupujícímu poskytovány ujednané aktualizace digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu.
- Vedle ujednaných aktualizací Prodávající zabezpečí, že budou Kupujícímu – spotřebiteli poskytovány aktualizace, které jsou nezbytné, aby si Zboží po převzetí uchovalo patřičné vlastnosti a že bude na jejich dostupnost upozorněn po dobu dvou let, mají-li být podle Smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu, a je-li ujednáno poskytování po dobu delší dvou let, po celou tuto dobu, nebo po dobu, po kterou to Kupující - spotřebitel může rozumně očekávat, mají-li být podle Smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytnuty jednorázově; to se posoudí podle druhu a účelu věci, povahy digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a s přihlédnutím k okolnostem při uzavření Smlouvy a povaze závazku. Uvedené se neuplatní v případě, že Prodávající Kupujícího před uzavřením Smlouvy zvlášť upozornil, že aktualizace poskytovány nebudou a Kupující – spotřebitel s tím při uzavírání Smlouvy výslovně souhlasil.
- Kupující – spotřebitel může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od Smlouvy, pokud:
- Prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji řádně neodstranil,
- se vada projeví opakovaně,
- je vada podstatným porušením Smlouvy, nebo
- je z prohlášení Prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Kupujícího - spotřebitele.
- Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou Kupující obdržel.
- Kupující nemůže odstoupit od Smlouvy, je-li vada věci nevýznamná.
- Odstoupí-li Kupující řádně od Smlouvy, Prodávající vrátí Kupujícímu přijeté plnění (cenu Zboží) bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od doručení oznámení o odstoupení, a to stejným způsobem, jakým je Prodávající od Kupujícího - spotřebitel přijal, pokud Kupující neurčí jinak s výjimkou platby platební kartou (vratka na příslušný bankovní účet). Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než mu bude Zboží vráceno nebo Kupující – spotřebitel doloží, že Zboží odeslal. Kupujícímu – spotřebiteli budou vráceny všechny přijaté peněžní prostředky včetně nákladů na dodání (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku Vámi zvoleného způsobu dodání, který je jiný než nejlevnější možný).
- Kupující může od Smlouvy odstoupit jakýmkoliv jednoznačným prohlášením, nicméně doporučujeme pro tento případ využít náš Vzorový formulář pro odstoupení.
- Je-li Prodávající v prodlení s doručením Zboží/provedení služby související se Zbožím, může Kupující – spotřebitel od Smlouvy odstoupit, nesplní-li Prodávající svoji povinnost ani v dodatečné přiměřené lhůtě, kterou mu Kupující – spotřebitel poskytl. Kupující může od Smlouvy odstoupit bez dodatečné lhůty jen v případě, že Prodávající odmítl plnit nebo je plnění v určeném čase nezbytné s ohledem na okolnosti při uzavření Smlouvy anebo Kupující sdělil Prodávajícímu před uzavřením Smlouvy, že je dodání v určitý čas nezbytné.
- Je-li společně se Zbožím poskytnut Kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi Prodávajícím a Kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od Smlouvy Kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a Kupující je povinen spolu se Zbožím Prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
- Odstoupil-li Kupující od Smlouvy a má Zboží u sebe, zašle ho zpět bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy Prodávajícímu došlo odstoupení od Smlouvy. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud Kupující odešle zboží zpět před uplynutím 14 dnů.
- Pokud Zákazník souhlasil/Zákazník – spotřebitel požádal, aby poskytování služeb spojených se Zbožím začalo během lhůty pro odstoupení od Smlouvy, Zákazník zaplatí částku úměrnou rozsahu poskytnutých služeb do doby, kdy jsme byli informováni o odstoupení od Smlouvy, a to v porovnání s celkovým rozsahem služeb stanoveným ve Smlouvě.
- Těmito VOP není dotčeno obecné oprávnění smluvních stran odstoupit od Smlouvy dle OZ, není-li stanoveno ve VOP výslovně jinak.
8. Reklamační řád
- Práva z odpovědnosti za vady se osobně nebo poštou primárně na adrese: Jungmannova 28, 110 00 Praha 1. Elektronicky pak na emailové adrese: centrum.sluzeb@pre.cz (ostatní Zboží) ideálně s přiloženými fotografiemi udávané vady (v případě reklamace Zboží, které vyžaduje instalaci – např. kotle). Případně v odůvodněných případech v sídle Prodávajícího.
- V případě reklamace Kupující předloží platný prodejní doklad s vyznačením data zakoupení Zboží prokazující nákup reklamovaného Zboží či jinak vhodně doloží zakoupení Zboží na e-shopu Prodávajícího. O uplatnění reklamace bude učiněn záznam do protokolu.
- Prodávající je povinen Kupujícímu - spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace je požadován.
- Reklamace včetně odstranění vady pak musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace (případně dne doručení reklamovaného Zboží v případě, že tak nebude učiněno v jeden okamžik a nebude dohodnuto odstranění vady u Kupujícího), pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace v souladu s § 605 OZ.
- Prodávající je rovněž povinen ve výše uvedené lhůtě 30 dnů informovat Kupujícího o způsobu vyřízení reklamace.
- V případě, že Kupující - spotřebitel nebude ve výše uvedené lhůtě 30 dnů informován o způsobu vyřízení reklamace a/nebo nebude reklamace vyřízena, aniž by se Kupující – spotřebitel dohodl s Prodávajícím na prodloužení lhůty, je Kupující – spotřebitel oprávněn odstoupit od Smlouvy, nebo požadovat slevu z ceny Zboží.
- Záruční doba se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby, kdy byl Kupující povinen si Zboží vyzvednout.
- Kupující je povinen poskytnout při vyřizování reklamace součinnost, zejména umožnit prohlídku nebo opravu Zboží v dohodnutém termínu, případně připravit Zboží k převozu nebo jej po opravě převzít.
9. Osobní údaje
- Prodávající provádí zpracování osobních údajů v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů, (dále jen „GDPR“).
- Prodávající jako správce zpracovává osobní údaje Kupujícího jako subjektu údajů především za účelem plnění Smlouvy uzavřené s Kupujícím (právním titulem je čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR) a za účelem svých oprávněných zájmů (právním titulem je čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR).
- Kupující bere na vědomí, že poskytnutí jeho osobních údajů je nezbytné pro uzavření Smlouvy a Prodávající má oprávněný zájem k využití kontaktních osobních údajů Kupujícího k přímému marketingu dle podmínek zasílání obchodních sdělení elektronickými prostředky. Kupující může tento postup předem odmítnout, pak Prodávající tento postup nezahájí. Kupující může případně kdykoli následně vznést proti tomuto využití svých osobních údajů námitku a v tomto případě Prodávající toto zpracování osobních údajů ihned ukončí.
- Kupující má v souvislosti se zpracováním svých osobních údajů právo
- požadovat přístup k jeho osobním údajům;
- požadovat opravu, doplnění či výmaz osobních údajů;
- požadovat omezení zpracování osobních údajů;
- požadovat vysvětlení zpracování osobních údajů;
- vznést námitku proti zpracování osobních údajů;
- využít práva na přenositelnost osobních údajů;
- využít práva podat stížnost proti zpracování osobních údajů k Úřadu pro ochranu osobních údajů;
- využít další práva uvedená v právních předpisech o ochraně osobních údajů.
- Veškeré podrobnosti o zpracování osobních údajů, včetně kontaktních údajů správce a podrobnostech o právech Kupujícího, obsahuje dokument Zásady ochrany osobních údajů ve společnostech Skupiny PRE, umístěný na webových stránkách Prodávajícího
https://www.pre.cz/cs/zapati/ochrana-osobnich-udaju-a-internetovych-stranek/
10. Zpětný odběr elektrozařízení, oddělený sběr elektroodpadu
- Při nákupu elektrozařízení Prodávající umožnuje Kupujícímu bezplatně odevzdat ke zpětnému odběru použité elektrozařízení v místě prodeje nebo dodávky nového elektrozařízení, a to ve stejném počtu kusů prodávaného elektrozařízení podobného typu a užití.
- Poskytovatel provádí zpětný odběr odpadního elektrozařízení pocházejícího z domácnosti, jehož rozměry nepřesahují 25 cm, v Obchodě (na adrese: Jungmannova 28, 110 00 Praha 1). Zpětný odběr elektrozařízení není vázán na výrobní značku ani na nákup nového zboží.
- Objednatel má rovněž možnost vrátit elektrozařízení na jiných místech k tomu určených v příslušné obci nebo u jiných osob s povolením pro zpětný odběr elektrozařízení. Elektrozařízení nesmí být odstraňováno spolu se směsným komunálním odpadem, ale musí být odkládáno na místech k tomu určených.
- Elektrozařízení, akumulátory, baterie, pneumatiky, solární panely nebo vozidla s ukončenou životností nesmí být odstraňovány spolu s netříděným komunálním odpadem, ale musí být odkládány pouze na místech k tomu určených. Tuto skutečnost také značí grafický symbol přeškrtnuté popelnice. Uvedená zařízení a odpady budou tak dále využity k výrobě nových zařízení.
- Elektrozařízení, baterie a akumulátory mohou obsahovat řadu nebezpečných látek, jako je rtuť, olovo a další těžké kovy, které se sice při běžném používání zpravidla do okolí neuvolňují, avšak při nevhodném zacházení může dojít k jejich uvolnění a poškození životního prostředí a lidského zdraví.
11. Závěrečná ustanovení
- V případě, že dojde mezi Prodávajícím a Kupujícím - spotřebitelem ke vzniku sporu ze Smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může Kupující - spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, sídlem Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, Email: adr@coi.cz, Web: https://coi.gov.cz/informace-o-adr/. Kupující - spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese https://consumer-redress.ec.europa.eu/index_cs/.
- Je-li některé ustanovení VOP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení VOP.
Tyto VOP jsou účinné od 1.1.2024